Body off gerestaureerde TR3B voor de liefhebber van kwaliteit. Kosten noch moeite zijn gespaard om deze prachtige TR3B op te bouwen. Zijn unieke kleurencombinatie maken het een uiterst stijlvolle sportwagen van de jaren 60. Volledig restauratiedossier met facturen en fotoreportage is beschikbaar.
- Volledige motor revisie
- Versnellingsbak revisie
- Volledig nieuwe ophanging
- Alle remmen en componenten vernieuwd
- Nieuw interieur
- ……
De Triumph TR3 is een sportwagen die werd geproduceerd door de Britse autofabrikant Triumph van 1962 tot 1965. De TR3B was een geüpdatet versie van de Triumph TR3 en TR3A, met enkele verbeteringen en veranderingen die het model onderscheidde. De TR3B werd parallel met de TR4 geproduceerd omdat de Triumph dealers vreesden dat de TR4 niet goed onthaald zou worden.
Hier zijn enkele belangrijke kenmerken van de Triumph TR3B:
Ontwerp en styling:
- Carrosserie: De TR3B had een klassiek roadster-ontwerp, met een open carrosserie, lage zithoogte en een opvallende grille aan de voorkant. Het had een gestroomlijnde en sportieve uitstraling, die typerend was voor veel Engelse roadsters uit die tijd.
Technische specificaties:
- Motor: De TR3B was uitgerust met een 2,2-liter viercilinder motor, die 105 pk leverde. Deze motor was in staat om de auto van 0 naar 100 km/u te versnellen in ongeveer 10 seconden, wat voor die tijd indrukwekkend was.
- Versnellingsbak: De auto had een handgeschakelde versnellingsbak met vier versnellingen. Het model was bekend om zijn uitstekende rijgedrag en vermogen om bochten goed te nemen. De TR3B was de enige met een gesynchroniseerde versnellingsbak.
- Vering en ophangingssystemen: De TR3B gebruikte een onafhankelijke voorwielophangingsstructuur en een achterwielophangingssysteem met een live axle, wat bijdroeg aan de sportieve rijeigenschappen van de auto.
Verbeteringen ten opzichte van de TR3:
- Motor: De TR3B had een vernieuwde motor, die een beter vermogen en verbeterde prestaties bood ten opzichte van de TR3.
- Dynamisch ontwerp: De TR3B had een licht gewijzigde look met nieuwe koplampen en een verbeterde aerodynamica, waardoor de auto er iets moderner uitzag dan de vorige TR3.
- Interieur: Het interieur werd ook verbeterd met meer comfort en afwerking. Er werden optionele accessoires aangeboden zoals leren bekleding en een houten stuurwiel.
Prestaties:
- De TR3B was een snelle en wendbare auto, ideaal voor bochtige wegen en sportief rijden. Door zijn lage gewicht en krachtige motor was het een populaire keuze voor autoliefhebbers en amateur-racers in de jaren 60.
Populariteit en productie:
- De TR3B was populair onder liefhebbers van klassieke sportwagens vanwege zijn prestatievermogen en stijlvolle ontwerp. Toch was de productie van dit model relatief kort. In totaal werden er ongeveer 2.300 exemplaren van de TR3B geproduceerd, wat het een zeldzaam model maakt.
Legacy:
De Triumph TR3B wordt vandaag de dag beschouwd als een iconische Engelse roadster, die deel uitmaakt van het erfgoed van de Britse autotechnologie. Vanwege zijn sportieve prestaties, aantrekkelijke ontwerp en zeldzaamheid is de TR3B een gewild model voor autocollectoren en klassieke autoliefhebbers.