Eind jaren 70 kreeg Land Rover steeds meer concurrentie op de markt van de 4x4 wagens. De Toyota Land Cruiser en Nissan Patrol waren te duchten concurrenten. Het deed de verkoopcijfers van de Land Rover Series teruglopen. Zo besloot de Britse staat om geld aan de Britse constructeur te geven om de internationale concurrentie aan te gaan. De eerste schijf staatsteun werd gebruikt voor het eerste project met de code naam ‘ Stage One’ . Zo onstond ook de officiële naam voor de wagen. De Land Rover Stage One V8 kreeg de 3.5liter V8 motor van Rover onder de motorkap. Hiervoor moest de grill vooraan naar voor geplaatst worden. Zo ontstond de look die we tot op heden nog kennen van de Defender. De Stage 1 was alleen beschikbaar in de lange 109-inch versie. De V8 was ook de enige versie van de Series die met permanente 4WD was uitgerust.
Met trots stellen we hier onze Land Rover Stage 1 V8 voor in Inca yellow.. De wagen werd nieuw afgeleverd in Nederland en bleef daar zijn hele leven. Je vind vaak omgebouwde exemplaren maar dit is een originele V8 met ook de correcte originele versnellingsbak. Matching number auto ! Een kerngezonde wagen met strak chassis, gezonde deuren, mooi interieur etc. Dit is echt zeldzaam voor deze wagens. Met deze Land Rover beschik je over 10 zitplaatsen en kan je dus elk avontuur aanvatten.
Recent nog vele onderdelen vernieuwd zoals remmen, koppelingspompen, thermostaat, waterpomp, …. .
Het originele Nederlandse kenteken en een dossier met recente onderhoudfacturen is bij de wagen. Alsook het originele productieblad met alle specificaties.