BMW Z4 M Coupé RESERVED

Techniek

23.028
Coupé
Blauw
Zwart Leder
Benzine
3246 cm³
252 kw / 343 pk
Manueel
achter
48 400 km
09/2007
Verkocht
Prijs op aanvraag
Verkocht
Historiek van dit voertuig

Een écht collectiestuk. De BMW Z4M wordt vaak aanzien als dé wagen uit de M-collectie met het meeste klassieker potentieel. Dit omwille van verschillende redenen :

  • Laatste met de 6 cilinder in lijn motor
  • Sneller dan de legendarische BMW M3 E46
  • Zeer beperkte oplage
  • Iconisch design

Met trots stellen we deze Z4M voor. Hij kan alle vakjes afvinken waar een kenner naar op zoek is:

  • Slechts 48000km
  • Volledige onderhoudshistorie 
  • Ongevalvrij
  • Prachtige kleurencombinatie
  • Perfecte staat
  • Slechts 2 eigenaars
  • Origineel in Nederland nieuw afgeleverd

 

Prachtige BMW Z4 M Coupé (E86) youngtimer in Interlagos blauw metallic (A30) uit 2007. Slechts 961 Z4 M Coupés zijn geproduceerd in deze kleur. De BMW Z4 M Coupé was de laatste BMW M die de legendarische S54 3.2i 6-cilinder motor kreeg. Met 343 pk (100 pk per liter) en 365 Nm was het tevens de krachtigste atmosferische 6-cilinder die BMW M ooit heeft geproduceerd.

De BMW Z4 M Coupé (E86) werd geïntroduceerd in 2006 en wordt aangedreven door de S54 3.2i zes-in-lijn motor van de legendarische E46 M3. De Z4 M is sneller naar de 100 dan de E46 M3 door het lagere gewicht. De Z4 M is kleiner en gebruikt lichtgewicht materialen zoals een aluminium motorkap, aluminium ophangingscomponenten en een magnesium dakframe. Daarnaast maakt de Z4 M gebruik van hydraulische stuurbekrachtiging, in tegenstelling tot de elektrische stuurbekrachtiging van de rest van de Z4-reeks. De Z4 M Roadster (cabrio) heeft het E46 M3 stuurhuis, de Coupé het snellere E46 M3 CS/CSL stuurhuis. Andere veranderingen ten opzichte van de standaard Z4 modellen zijn onder meer een grotere spoorbreedte voor, herziene voorwielophanging, bredere non-runflat-banden (225/45 voor, 255/40 achter) en stuurgeometrie. Ook de remmen en de gehele achteras met sperdifferentieel zijn van de E46 M3 CS/CSL. Verder is de achteroverhang heel strak gesneden, de cockpit kort en plat en ver naar achteren geplaatst, zoals in de iconische sportwagens uit de jaren ’60 en ’70. Dan is er de uitsparing in het midden van het dak, de typische BMW "Hofmeister-knik" bij de overgang van C-kolom naar chassis, de eindeloos lange motorkap met diep verzonken nierenrooster en volledig gevulde wielkasten met exclusieve 18-inch lichtmetalen velgen. Kortom: Een auto ontworpen voor echte petrolheads. Al met al produceerde BMW M van 2006 tot 2009 slechts 4.581 Z4 M Coupés van de E86-serie.